Nem elég csak felpattani, és tekerni! Állítanunk is kell, ha kényelmesen akarunk kerékpározni!
- Nyeregmagasság: nem árt ha tudjuk, milyen magasan ülünk a kerékpáron és ezt a számot jól megjegyezzük - középcsapágy- tengelytől az ülés tetejéig mérünk (ha már volt biciklink...).
- Ha első alkalommal ülünk egy idegen kerékpáron, akkor olyan magasra állítjuk a nyeregpozíciót, hogy ha a pedál alsó holtpontjában (helyesebben a nyereghez legtávolabbi pontjában) a sarkunkal érintjük a pedáltestet, a lábunk éppen nincs teljesen kinyújtva.
Ebben a helyzetben rögzítsük a nyeregmagasságot.
Ez megfelelően terheli izomzatunkkat, nem fog megfájdulni sem a fenekünk, sem a combunk, vagy a derekunk.
Ha a nyereg alacsony, akkor rossz izmokkal dolgozunk, égő, fájó érzést fogunk tapasztalni, ilyenkor az ízületek (térd, forgó, csípő) is rosszul terhelődnek.
Helyes beállításnál a cipő orra éppen leér majd a földre, így piros lámpánál vagy a rajtvonalnál biztosan nem dőlünk el...
Ha a nyereg magasan van, a csípőnk „hintázni” fog jobbrabalra, mert csak így érjük el az alsó holtpontot a lábunkkal. - Vízszintes nyeregpozíció: a pedálok vízszintes állásában, lábunkat helyesen tartva a pedálon: patent pedálnál bekattintva, taposó pedálnál pedig a talppárnánkkal (Figyelem: nem a talpunk közepével!) nyomjuk a pedált.
Egyenesen előre irányított lábfejjel megnézzük, hogy a pedál tengelye függőleges vonalban van-e a térdünkkel. - Ellenőrizzük azt is, hogy megfelelő méretű-e a kormányszár.
Alapvetően, ha a helyes vízszintes nyeregpozíciót jól beállítottuk, akkor a kormánynak - lepillantva - ki kell takarnia az első tengelyt.
Ha a kormány mögött látjuk a tengelyt, akkor hosszú, ha előtte, akkor pedig rövid a kormányszárunk.
Kérjük, mindenképpen kérje szakember segítségét a kerékpár vásárlásakor!
A kormányszár, kormány, nyereg cseréjével, állításával a kerékpárok teljes mértékben testre szabhatók.